Читај ми!

Koridori čekaju ministre

Auto-putevi kroz Srbiju na Koridorima 10 i 11 trebalo bi da budu završeni do kraja mandata ove Vlade. Za Koridor 10 su obezbeđena sva finansijska sredstva, a za Koridor 11 zatvaranje finansijske konstrukcije je pri kraju.

Delovi koridora 10 i 11 kroz našu zemlju trebalo bi da budu završeni do kraja mandata ove vlade. Tako će autoput od Beograda do Čačka, deo Koridora 11, biti gotov za 38 meseci, obećava ministar Velimir Ilić. Njegov kolega Milutin Mrkonjić, zadužen za izgradnju Koridora 10, kraj radova obećava za godinu i po. U međuvremenu preduzeće Koridori Srbije dobiloje novog direktora Dmitra Đurovića.

Srbija ima dva koridora i dva ministra zadužena za njihovu izgradnju. Jedan je finansijski pokriven, a za završetak drugog, novac je na vidiku. Pošto je prethodno za izgradnju deonice od Ljiga do Preljine obezbeđeno 300 miliona evra od Azerbejdžana, deo od Obrenovca do Ljiga je pred ugovorom.

Ministar građevine i urbanizma Velimir Ilić kaže da će na narednoj sednici vlade u četvrtak 18. oktobra predstaviti informaciju o novom ugovoru

"Izveštaj je izvanredan, pripremljen i tri kineske kompaije su ponudile. Cena je izuzetno niža od svih ovih što su ugovorili prethodnih deonica i ona se kreće oko 5 miliona i 800 hiljada evra po kilometru, što je zapravo dva miliona evra jeftinije od ove druge deonice koja je ugovorena", poručuje Ilić.

Za završetak K10 već je obezbeđena milijarda i 200 miliona evra iz kredita i budžeta. Od ukupno 330 kilometara puta, ostaje da se izgradi 130 kako bi konačno bile spojene hrvatska i makedonska granica, Niš i granica sa Bugarskom.

"Radi se na oblilaznici oko Beograda, prema Vranju na dve deonice,na istoku pre Dimitrovgradu se najviše radi, jer je to je jedan od najvažnijih pravaca ka Istanbula na dve deonice. Na nekim deonicama i dalje je problem eksproprijacija. Za 30 kilometara jos nisu raspisani tenderi i biće u toku narednog meseca", kaže ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić.

Put izgradnje srpskih puteva je spor. Od 2001. u Hrvatskoj je recimo izgrađeno 580 kiliometara autoputa, u Srbiji dvostruko manje, uključujući tu i poluautoput. Zašto dva vitalna koridora nisu završena, Velimir Ilić objašnjava opstrukcijama onih koji su ulagali u izgradnju autoputa kroz Hrvatsku, a Milutin Mrkonjić lošom pripremom.

"Naš autoput bi potpuno bi odvukao saobraćaj prema Crnoj gori i potpuno bi izbacio iz igre 50 odsto saobraćaja na autoputu kroz Hrvatsku. To sad prvi put govorim, mnogi su mi bankari rekli, mi smo uložili velike pare i ne želimo da nam to sada propadne investicija", objašnjava Ilić.

Ministar Mrkonjić takođe misli da je izgradnja auto-puteva mogla da ide brže.

"Ali kad se uzme u obzir da smo 2008. poceli realizaciju Koridora 10 bez pripreme, a priprema znači izrada projektne dokumentacije, eksproprijacija i obezbeđivanje finansijskih sredstava onda je i ovo što smo uradili veliki uspeh. Za 6 godina, računam i dve naredne da se završi 330 km poluautoputa i autoputa je stvarno impresivan rezultat", kaže Mrkonjić.

To što se nije gradilo po prioritetima, smatraju stručnjaci, problem je što putevi kroz Srbiju još nisu izgrađeni.

"Bilo bi normalno da smo mi davno završili koridor 11 , jer je on izuzetno važan tranzitni koridor, jer on se naslanja i na autoputeve u Hrvatskoj i služi dobrom delu Evrope, da se povezuje sa Jugom Balkana, a na žalost ni on neće biti izgrađen još nekoliko godina", poručuje savetnik za strana ulaganja Milan Kovačević.

Graditi koridor 11 kroz Zapadnu Srbiju i ekonomski se isplati, jer je tu veliki dnevni protok vozila, ocenjuju stručnjaci. Daleko manje njih ide ka crnogorskoj granici. Ideja ministra Velimira Ilića, je da kineska strana, novac od putarina koje naplati na onom profitabilnom delu, uloži u gradnju manje isplativog autoputa od Požege do Boljara.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 13. новембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње